17.03.19

Галина ВОВЧЕНКО (Полтава)





                  ЗГАДКА ПРО ТЮЛЬПАНИ

Я ці квіти люблю до нестями!
І щоб конче червоні були –
Як оті, що твоїми руками
Дні весняні в кімнату несли.


Я до вуст їх завжди притуляю,
Ніжний відблиск травневих заграв:
День мине, і вони відпалають…
Я не вірю, що ти не кохав.

***

Потроху серце відтає.
Душа потроху оживає
І вже одне, друге своє
Крило до вітру приміряє.

Уже теплішають вуста:
Недовго – й пісню заспівають…
Але не та вже я, не та.
А от яка – іще не знаю.

***

Моє хороше рідне місто…
Як стрімко ноги мої йдуть,
Як серцю радісно і тісно,
Як легко дихається тут!

Яке знайоме все довкола –
Мов не було десятків літ, –
Ось рідний дім мій, рідна школа…
Тут все – близький і рідний світ.

От тільки лиця незнайомі,
Не ті, що пам'ять берегла
В чужих краях. І все ж я вдома.
Я не вернутись не могла…

                   ПЕНСІОНЕРКА

Сидить блондинка в темнім залі.
Доволі вже немолода.
Був час – півміста її знало.
Тепер одна. Зовсім одна.

Її з цим святом не вітають.
Усі в полоні суєти.
Ті, хто вклонявсь, не помічають…
Прости вас, Господи, прости.

Прости усіх, кого любила,
Кому знання свої дала,
У кого вклала свої сили…
Вона жила цим.
І жива:

В її очах – сльоза і радість
За вас, молодші й молоді.
Вона душі своїй не зрадить:
Дай Бог добра вам в цім житті…

*  *  *
С.Д.

Пане полковнику!
Я у полоні
Ваших красивих розумних очей.
Я перед Вами –
Немов на долоні
Сніг, що сльозою ось-ось потече.

Пане полковнику!
З Вами так хочеться
Втратити голову хоч би на мить.
Хай уже потім
Сумління клопочеться,
Що нам робити? Що нам робить?

Пане полковнику!
Чом ми не стрілися
З Вами раніше, у юні роки:
Може б, мені,
А не іншій світили
Нині на Ваших погонах зірки.

Пане полковнику!
Будьте обачний,
Остерігайтесь жінок, як біди:
Ви – наче мрія жіноча,
Й, пробачте,
Важко відмовитись Вас досягти.

Пане полковнику!
Я у полоні
Ваших красивих розумних очей…

                    БЕРЕЗЕНЬ

Так, була у лютому відлига:
Визирнула в світ земля – бліда.
Скресла на річках зимова крига.
Тішилося птаство…Та…

Хто сказав: «Зими уже не буде»,
Хто подумав: «Ось вона весна» –
Гляньте: це ж бо сніг, на всьому, всюди.
Ліг собі – і все, що зна.

Хто теплу повірив, що назавжди,
Хто зібрався душу відігріть –
Гляньте-но у вічі білій правді:
Рано у весняні дзвони  бить.

…Можна у дзвіночки.
Обережно –
Щоби чути кожен голосок..,
І за кожним порухом простежить..,
І помітить всяк новий мазок…

                   СОБІ НА ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ

Ну от уже й за сорок –
Це осінь чи зима?..
Не рве осінній вітер
Моїй калині віти.
Ще холод не пройма.

Не мчать думки у вирій.
Не зблідли раптом дні.
Ще кригою у серці
Не вкрилися озерця
Бажань і почуттів.

Ну от уже й за сорок.
То ж осінь чи зима?
…Земля в блакитній шалі
Святкує з сонцем в парі.
Аж подих перейма.

Яка, на Бога, осінь?!
Тим більш – зима!
Пробились перші квіти,
В обличчя теплий вітер…
І сумніву нема.

***

Розбрелись по луках діти –
Кожен рве букетик квітів.
За годину – луки голі.
А букети – якісь кволі.
Далі й зовсім вже зів’яли.
Діти їх повикидали.
Вже й не скажуть, нащо рвали.

…Діти так красу любили,
Так любили,
Так любили, що…згубили.
А ми бачили й мовчали –
Ми також красу вбивали.

Знов краси ще менше стало.

***

Знову за тобою замкнені всі двері.
Знов немає сили навіть на думки.
Знов тягнусь до ручки й аркуша паперу –
Щоб розбити біль свій
На слова й рядки,

В ледь помітних знаках відчай заховати,
Сльози потопити в білій пустоті…
Щоб по тому знову вірити й чекати,
Що відчиниш двері.
Ще хоч раз в житті…


                    ЗАПОВІТ ДЛЯ СИНА

Ой, сину мій, синочку,
Відірваний листочку –
От-от підхопить вітер
І ну життям носити:
Містами й через села,
Через сумне й веселе…

Сумного буде більше,
Та це ще не найгірше,
Сумне – то ще не горе,
Бо ж річка – ще не море…

Не рвись, дитино, в хмари,
Не вір у їхні чари,
Високості блискучій –
Той блиск такий пекучий…

Не падай в трясовину –
Обніме до загину,
Миттєво і раптово,
Не зойкнеш, де вже слово…

Нестиме тебе хвиля,
Пильнуй, щоб не накрила,
Не роздавила, сину,
Безодня сіро-синя…

Ой, сину мій, синочку,
Відірваний листочку –
От-от іздійме вітер
Тебе над рідним віттям –
Лети, коли так треба.
Вір в долю і у себе.

Й не бійся самотини,
То ще не страх, дитино,
Коли живе десь мати.
І є кого чекати…



3 коментарі:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...